Tuesday, January 19, 2010

Hina ALLAH & NABI dalam blog! Apa WAJIB kita buat?

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...


Banyak lagi kartun-kartun dan tulisan hina Allah & Rasul. Bahkan ada yang lucah, biadap dan kurang ajar! Anda lihat sendiri! Apa sikap kita dalam menangani masalah ini? Blog lawan blog? Jihad melalui melalui blog?

Ada sebuah blog yang benar-benar tidak patut untuk dibaca (mengandungi perlekehan terhadap agama Islam dan Nabi Muhammad S.A.W). Sahabat-sahabat yang di rahmati Allah S.W.T, sama-sama kita melakukan sesuatu agar blog tersebut disekat. Blog tersebut adalah:

Berita Muslim Sahih
http://beritamuslim.wordpress.com

Banyak artikel di dalam blog tersebut yang menghina ajaran Islam dan Nabi Muhammad S.A.W. Oleh kerana itu, mari kita melaporkannya agar blog itu ditutup dengan cara seperti berikut, semoga apa yang dilakukan oleh sahabat-sahabat akan mendapat keredhaanNya:


Pertama buka alamat
http://en.wordpress.com/report-spam/


Kemudian, isi data-data yang diperlukan:… Lihat Selengkapnya
Your Email: email Anda

Blog URL: http://beritamuslim.wordpress.com

Why: isi dengan "BLOG SPAMMING and that blog was insulting religion islam."

Semakin ramai yang melaporkan blog ini, semakin cepat blognya ditutup. Semoga kita terhindar dari hal-hal yang dapat melemahkan iman kita dan semoga kita sentiasa berada dalam redha dan lindungan-Nya… Amin

No comments:

Post a Comment

Sila berikan pendapat, pandangan, komen, kritikan, dan sebagainya dengan berhikmah. Sila gunakan bahasa yang sopan dan tidak mengguris hati mana-ma pihak. Kerjasama daripada anda amatlah dihargai. Syukran Jazilan.